söndag 7 mars 2010

Välkommen till min trädgårdsblog!

Jag ska blogga om mitt första år med egen trädgård. Visserligen flyttade vi in i huset redan drygt ett halvår sedan, men första tiden har gått åt att bara förundra det nya livet. Men nu när våren är på kommande och en ny säsong är i sin början tänkte jag att det är dags att börja skriva ner små iakttagelser och tankar om livet med en trädgård.

Jag är en riktig amatör när det gäller trädgårdar, även om jag har en viss erfarenhet av att sälja växter. Men att sälja dem och hålla dem vid liv i sin egen trädgård är inte samma sak. Så syftet med den här bloggen är inte att briljera med mina kunskaper i ämnet utan snarare att pröva sig fram. Och allt detta vill jag dokumentera dels för min egen del, men även för att dela mina erfarenheter med er. Och kanske få några kloka tips på vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar