fredag 16 april 2010

Kontraster

Jag sitter på finlandsfärjan på väg till Stockholm efter att mitt flyg, som många andras, blev iställd. Jag njuter av utsikten som är ett vintrigt skärgårdslandskap. Hemma så växer perennerna, tomaterna som jag sådde har grott och diverse vårlökarna blommar för fullt. Men här är det vinter som gäller. Is så långt ögat kan se. Det är så vackert och även om jag hörde om snöandet i Stockholm och är lite trött på det, så kan jag bara fascinerats av detta skönhet som lägger sig framför mina ögon. Det är synd att jag inte tog kameran med mig på resan (riktig amatörmiss, men tog inte heller laddaren till mobilen, för vem kunde ana att halva Europa blir täckt av aska och resan blir lite förlängd) för det är så fint. Mitt hjärta längtar så till skärgården i sådana här stunder att jag tror den kommer att brista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar