söndag 11 april 2010

Nordiska trädgårdar

Så var det dags för mig att besöka trädgårdsmässan Nordiska trädgårdar. Tidigare år har jag alltid jobbat den här helgen och därmed aldrig fått chansen att delta årets stora trädgårdshändelse. Så förväntningarna var höga, även om många av mina vänner som arbetar på trädgårdsbranschen har varit relativt skeptiska till mässan. Men som sagt nu var det dags för mig att skapa min egen uppfattning.



Jag besökte mässan på söndag. Lite otur med valet av dagen eftersom lördagen var kall och molnig, men söndagen bjöd på solsken. Jag tyckte att atmosfären på mässan var lite trött. Många av utställarna hade stått på mässan redan flera dagar och säkert hoppades att det hela snart skulle vara över. De fanns mer växter att köpa än på Rum och trädgård, men det var fortfarande relativt lite tycker jag. Jag köpte lite fröer och Rå´Odör, (som enligt uppgifterna ska försvinna från marknaden snart), men inga växter. Jag skulle ha velat köpa en stickling för Blomman för dagen(Ipomoea tricolor), men kunde inte hitta. Jag får jaga vidare.

Av utställare så tyckte jag mycket om Zetas monter, även om jag kanske hade förväntat mig lite mer av dem. De hade väldigt fina växter i sin monter.



Summa summarum, nästan lite ”mycket väsen för ingenting”-känsla över det hela. Jag måste medge att Rum och trädgård lämnade djupare intryck. Antagligen för att förväntningarna inte var lika höga den gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar